آموزش یک دختر، آموزش یک ملت - سیرالئون

آموزش یک دختر، آموزش یک ملت - سیرالئون

بر اساس داده های UIS، در سراسر منطقه، 9 میلیون دختر بین سنین 6 تا 11 سال هرگز به مدرسه نخواهند رفت، در حالی که این رقم 6 میلیون پسر است. تا زمانی که آنها به سن نوجوانی می رسند، نرخ محرومیت برای دختران 36٪ در مقایسه با 32٪ برای پسران است. (یونسکو، 2021). تحصیل دختران اولویت اصلی است. این پروژه با فراهم کردن منابع برای تحصیل دختران از جمله کتاب و لوازم مدرسه، مربیگری، آموزش کامپیوتر، غذا، حمایت از COVID-19 و حمل و نقل کمک خواهد کرد.

با وجود پیشرفت فوق العاده ای که در 20 سال گذشته به دست آمده است، هنوز هم دختران بیشتر از پسران، هرگز پا به کلاس درس نمی گذارند. ترجیح برای تحصیل پسران همچنان در بسیاری از محافل غالب است. این امر دختران را در یک نقطه ضعف بزرگ و فلج کننده قرار می دهد و COVID-19 آن را چالش برانگیزتر کرده است. بدون اقدام فوری، وضعیت احتمالا بدتر خواهد شد زیرا منطقه با تقاضای فزاینده برای آموزش به دلیل جمعیت در سن مدرسه رو به رشد مواجه است. (یونسکو، 2021)

راه حل
این پروژه با کمک به دختران بیشتر برای رفتن به مدرسه و تکمیل تحصیلات خود به کاهش شکاف جنسیتی کمک می کند. این کار از طریق پشتیبانی مدرسه شامل کتاب و لوازم مدرسه و همچنین هزینه ها، لباس فرم، پشتیبانی غذایی، حمل و نقل، ماسک و سایر حمایت های COVID-19 انجام می شود. جلسات مربیگری دختران تضمین می کند که دختران مهارت های زندگی و طرز فکر مورد نیاز برای موفقیت را دارند. آموزش کامپیوتر، فرصت های شغلی و شغلی، پیشرفت به سوی خودکفایی را تضمین می کند.

تاثیر بلند مدت
این پروژه به دختران کمک می کند تا از چرخه معیوب فقر که دختران غیر ماهر و فقیر از نظر منابع را به دام می اندازد خارج شوند. دختران در معرض خطر در حال تبدیل شدن به زنان تحصیلکرده، رهایی یافته، دارای شغل سودمند و خودکفا هستند. این زنان توانمند ستون های خانواده، جوامع و ملت خود هستند. هنگامی که مادر خانه تحصیل می کند، سلامتی، رفاه و موفقیت کل خانواده به جلو پیش می رود و متحول می شود. دختران تحصیل کرده کل ملت را آموزش می دهند.

منابع
https://www.developafrica.org/​empowering-girls
یونسکو- آموزش
یونسکو- برابری جنسیتی
توسعه آفریقا - آموزش
سرمایه گذاری در آینده یک دختر - ویدیوی یوتیوب 

test