۱۵۳ زندانی جرایم غیر عمد در اردبیل آزاد شدند

اردبیل- رئیس دادگستری استان اردبیل گفت: از ابتدای امسال تاکنون به همت خیرین و ستاد دیه استان اردبیل ۱۵۳ زندانی جرایم غیر عمد از زندان های استان اردبیل آزاد شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام حسین کثیرلو عصر چهارشنبه در مراسم آزادی زندانیان جرایم غیر عمد در اردبیل اظهار کرد: همزمان با ایام ولادت پیامبر اکرم (ص) و امام صادق (ع) به همت خیرین و ستاد دیه استان زمینه آزادی ۲۱ زندانی در مناطق مختلف استان اردبیل فراهم آمد.

وی تصریح کرد: عمده این زندانیان به خاطر مهریه، نفقه و تصادفات غیر عمد گرفتار حبس شده بودند که با تلاش و پیگیری‌های انجام شده زمینه آزادی آنها فراهم شد.

رئیس دادگستری استان اردبیل گفت: برای آزادی ۲۱ زندانی در روزهای اخیر ۲ میلیارد تومان منابع تأمین شد که بخشی از آنها از طریق شاکیان مورد عفو و بخشش قرار گرفت و مابقی از طریق ستاد دیه و خیرین تأمین شده است.

کثیرلو افزود: البته در کنار تأمین این منابع، بانک‌های عامل نیز بخشی از منابع آزادی زندانیان را به صورت تسهیلات کم بهره پرداخت کردند که جا دارد از تلاش و پیگیری‌های آنها قدردانی کنیم.

وی عمده زندانیان جرایم غیر عمد را مربوط به نفقه و مهریه اعلام کرد و ادامه داد: خانواده‌ها باید مراقبت بیشتری را در این زمینه داشته باشند تا زمینه مناسبی را برای تعیین مهریه فراهم کرده و از گرفتاری بیشتر در این زمینه خودداری کنند.

رئیس دادگستری استان اردبیل خاطر نشان کرد: ستاد دیه پیگیری‌های لازم را در نیمه دوم سال نیز انجام داده تا در مناسبت‌های پیش رو زمینه آزادی زندانیان جرایم غیر عمد در استان اردبیل فراهم آید. 

test