کمک به نیازمندان سنت این خانواده

فردی که از کودکی شاهد کمک های پدرش به نیازمندان بوده حال خود میخواهد جا پای پدرش بگذارد و به نیازمندان کمک کند و حال یک سال است که به جمع هلال احمر زنجان پیوسته است .

کارهای خیر و عام‌المنفعه از همان روزهای کودکی که در کنار پدر می‌نشست و شاهد کمک‌های پدر به نیازمندان بود در وجود او نهادینه شده است. از همان روزهایی که شانه به شانه پدرش مدرسه‌ایی برای دانش‌آموزان یکی از مناطق محروم زنجان بنا کردند و نام او بر روی مدرسه نقش بست، قدم در راه کمک به نیازمندان و مستمندان گذاشت. حالا بیست‌ و دو سال می‌شود که جا پای پدرش گذاشته و به عنوان یکی از خیرین شهرستان زنجان از هیچ کمکی برای بهبود شرایط زندگی اهالی شهر خود دریغ نمی‌کند. «علیرضا عباسیون» یک سال است که به جمع هلالی‌های شهرستان زنجان استان زنجان پیوسته‌ است.

 

او می‌گوید: «کودکی من با کارهای خیر پدرم گره خورده است و همیشه او را در حال کمک به نیازمندان می‌دیدم. در خاطرات کودکی من، صحنه‌هایی از چشمان نیازمندانی است که بعد از کمک پدر لحظه‌ایی هرچند کوتاه برق شادی در آن می‌درخشید. کارهای خیر و عام‌المنفعه از همان زمان در وجود من نهادینه شد و با تشویق‌های خانواده‌ام روز به روز گسترش پیدا کرد. وقوع سیل در نوروز امسال بهانه‌ای برای آشنایی من با هلال‌احمر شد و وقتی دیدم هلال‌احمر زنجان مشغول جمع‌آوری کمک‌های مردمی به مناطق سیل زده است، من هم دست به کار شدم. 10 دستگاه کامیون در اختیار جمعیت زنجان قرار دادم تا کمک‌های مردمی هرچه سریعتر به دست مردم سیل زده برسد. تا قبل از آشنایی با هلال‌احمر اغلب به صورت انفرادی و با شناخت جزیی از نیازمندان به آن‌ها کمک می‌کردم اما حالا هدفمندتر و براساس نیاز شهرستان به فعالیت‌هایم ادامه می‌دهم.»

ید طولایی در یاری رساندن به ناتوانان و نیازمندان شهر خود دارد و کودکان بیشترین سهم از کمک‌های او را دارند. از تهیه شیر خشک برای نوزادان گرفته تا حمایت از کودکان بی‌سرپرست و بی بضاعت مناطق محروم شهر. سنگ بنای ساخت مدرسه‌ای دیگر یکی از اهداف علیرضا عباسیون است که در روزهای بعد از عید سال 99 کلنگ آن بر زمین کوبیده می‌شود تا دانش‌آموزان این مناطق محروم از تحصیل باز نمانند. فعالیت‌های عام المنفعه او محدود به هلال‌احمر نیست و در این روزها و در اوج شیوع بیماری کرونا به یاری شهرداری شهرستان رفته است. ماشین‌های سم‌پاشی را در اختیار شهرداری زنجان قرار داده تا خیابان‌‌ها ضدعفونی شوند و در آستانه سال نو سهمی در کاهش شیوع کرونا در شهر خود داشته باشد. حالا براساس سنت خانوادگی، پسر هشت ساله او نیز در بسیاری از کارهای خیر همراهی‌اش می‌کند تا ادامه دهنده مسیر پدر و پدربزرگ خود باشد. 

test